CURSURI DE FORMARE PROFESORI

NOIEMBRIE

În aceste curs ne vom antrena propria creativite pentru găsirea de soluții, dar și ca mijloc de conectare și îmbunătățire a relației cu sine și cu cei din jur.

Durată: 4 ore online, cu o pauză între sesiuni 

Trainer: Noëla Zaharia, facilitator de învățare nonformală și coach profesionist

Structura cursului:

– 15 cursanți max/ sesiune

– fiecare participant va lucra pe un obiectiv personal, liber ales (preferabil selectat atunci, pe moment, pentru mai multă relevanță)

– sesiunile vor cuprinde exerciții practice cu debriefing de grup și, în măsura în care ne permite timpul, și individual

– metodele nonformale pot include: joc de rol, improvizație cu recuzită, scriere creativă, auto-reflecție prin arte senzoriale, meditații ghidate, exerciții de colaborare în echipă (Zoom breakout rooms) și altele

– cuvinte cheie: safe play, adică învățăm prin joc, într-un mediu sigur și deschis, în care ne permitem unii altora să fim noi înșine

Beneficii:

  • ne conectăm cu latura noastră creativă
  • devenim mai conștienți de noi înșine (blocaje și resurse)
  • ne dezvoltăm empatia (vulnerabilitate, teama de ridicol, relația cu riscul)
  • descoperim tipuri de gândire și cum să ne accesăm creativitatea la cerere (creativity on demand)
  • testăm instrumente practice
  • trăim experiențe cu aplicabilitate imediată, în diferite contexte personale – la clasă, în relația cu propriii copii, pentru automotivare etc.
  • ne luăm energie și multă stare de bine!

DECEMBRIE

În aceste curs profesorii vor învăța să folosească diverse instrumente digitale pentru a-și putea susține orele online și a se adapta contextului actual, în care educația se digitalizează.

Durată: 4 ore online, cu o pauză între sesiuni 

Trainer: Vlad Isuf, programator și mentor curs Competențe digitale Rubik

Structura cursului:

– 30 cursanți

Se vor învăța aplicații precum:

IANUARIE

Pe durata acestui curs vom descoperi mai multe despre bazele învățării agile și vom învăța să folosim atât la clasă cât și să le dăm copiilor acasă instrumente pentru a-și organiza învățarea singuri:

Durată: 4 ore online, cu o pauză între sesiuni 

Trainer: Luiza Apostu, fondator Rubik School + invitat special

Credem în învățarea care are la bază copilul și ne dorim să îi dezvoltăm autonomia tot mai mult, astfel încât acesta să devină responsabil de propria învățare. De asemenea, profesorii au nevoie de instrumente care să îi ajute atât la managementul clasei, cât și la organizarea învățării în cadrul acesteia. 

  • Instrument de reflecție profesor&copil
  • Instrument de autoevaluare profesor&copil
  • Panoul de activități
  • Panou de oferte și cereri
  • Panoul rezolvării conflictelor
  • Instrument de comunicare în grupuri

Vom trece prin principiile învățării auto-dirijate:

      • Autocunoaștere
      • Obiective de învățare
      • Strategii, tehnici și metode
      • Instrumente și resurse de învățare
      • Autoevaluare
      • Documentare

    FEBRUARIE

    Pe durata acestui curs vom învăța mai multe despre tipurile de atașament și cercurile de lucru, toate fiind nucleul unei clase bazate pe atașament. 

    Durată: 4 ore online, cu o pauză între sesiuni 

    Trainer: Luiza Apostu, fondator Rubik School + invitat psihoterapeut educațional 

    Crearea unei clase tribale presupune participare extinsă, respect și luarea de decizii în mod democratic. Vom vorbi despre cum să îi immplicăm pe elevi în structurarea și pregătirea orei, despre angajamentul profesor-elev și elev-clasă. Vom aborda subiecte precum:

        • Cele 4 stiluri de atașament
        • Creierul social
        • Inhibarea învățării
        • Activarea creierului pentru învățare

    În cadrul acesui curs vom avea ca invitat un specialist în psihologie și psihologia copilului, vom lucra foarte aplicat, prin exerciții practice, grupuri de lucru și împărtășiri de bune practici între actorii participanți. 

    MARTIE

    În aceste curs vom ce presupune învățarea bazată pe proiect și cum putem începe implementarea ei în activitatea educațională curentă.

    Durată: 4 ore online, cu o pauză între sesiuni 
    Trainer: Sonia Donca-Bercuci, facilitator învățare agilă și în natură, cercetător în științele educației
    Participanți: 12 – 18 persoane

    Structura cursului:
    – Introducere, cunoaștere, intenții;
    – Proiecte: tipuri, etape, flux logic;
    – Învățarea bazată pe proiect: planificare, pregătire, activitate în clasă, extragerea învățării;
    – Competențe cheie dezvoltate în învățarea bazată pe proiect;
    – Învățarea bazată pe proiect în grădiniță, școală primară, gimnaziu și liceu;
    – Primii pași pentru optimizarea învățării,
    – Închiderea cursului.

    Metodologie:
    – agilă,
    – experiențială,
    – colaborativă.

    Beneficii:
    * experimentăm un design de învățare bazată pe proiect;
    * construim împreună un set de resurse cheie în învățarea bazată pe proiect;
    * realizăm un plan pe care să-l implementăm după finalizarea cursului.

     

    Abonează-te la newsletter!

    Abonează-te la newsletter!

    Fii la curent cu ultimele informatii sau noutati din cadrul Rubik School Online!

    Yeey, te-ai inscris cu succes!